To show or not to show? That’s the question

Sprekers: Kaj Bots en Kevin de Goede (UWV en Dijksterhuis en Van Baaren)

Net als veel andere organisaties heeft UWV te maken met no-show gedrag van klanten. Samen met gedragspsychologen van Dijksterhuis en Van Baaren onderzoekt UWV waarom WW’ers en Ziektewet-klanten soms niet komen opdagen bij een afspraak en wat eraan gedaan kan worden om ervoor te zorgen dat mensen toch komen.
De sprekers van deze sessie nemen je mee in hoe ze dit onderzoek aangepakt hebben en laten zien hoe je verschillende onderzoeksmethoden kan combineren om tot gedegen gedragsinterventies te komen. Denk bijvoorbeeld aan het analyseren van de klantreis vanuit een gedragsperspectief en het achterhalen en vergelijken van de ervaringen van klanten door middel van focusgroepen en een vragenlijst.

Over de sprekers

Kaj Bots is werkzaam bij UWV. Hij werkt daar bij de directie Handhaving, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor het handhavingsbeleid van UWV. Hij is sociaal psycholoog en heeft zich gespecialiseerd in gedragsverandering. Binnen UWV houdt hij zich bezig met onderzoek en advies op het gebied van het toepassen van gedragsinzichten binnen het beleid, de dienstverlening en de communicatie van UWV

 

Kevin de Goede is werkzaam als gedragswetenschapper bij Dijksterhuis en Van Baaren. Hij helpt mensen door het hele land om de psychologie achter gedrag te begrijpen en laat ze zien op welke manieren ze gedrag succesvol en langdurig kunnen veranderen.

 

 

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen